آموزش ساخت میز چوبی

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

نجاری

نجاری یکی از کارهایی است که همه ی ما انجام دادن آن را دوست داریم و بعضی های مان به چشم سرگرمی و بعضی های مان به چشم یک شغل و منبع درآمد به آن نگاه می کنیم.
یکی از تجربه های کوچک و جذابی که می شود تو این زمینه انجام داد ساخت میز چوبی است. ساختن میز چوبی می تواند قدم مناسبی برای شروع به کار نجاری و شاید نجار شدن در آینده باشد. در واقع این کار هم آسان است و هم سخت و باعث می شود شما همه جوره با کار نجاری ی آشنایی کوچکی پیدا کنید. ما امروز در این مقاله ی ساز ابزار به شما یاد می دهیم که چطور یک میز کوچک و جمع و جور اما محکم و با دوام را بسازید...ادامه ی این مقاله را از دست ندهید...

خرید انواع ابزارآلات تراش کاری از فروشگاه ساز ابزار

آموزش ساخت میز چوبی

قبل از هر چیز باید ببینیم برای این کار احتیاج به چه وسایلی داریم.

وسایل لازم:
• تکه های چوب
• پیچ
• میخ
• چسب
• پرکننده ی چوب
• لاک چوب
• اره
• دریل
• مته
• سنباده
• متر
• مداد
• کاغذ

مراحل ساخت میز چوبی کوچک

برای ساخت این میز به شکل زیر عمل کنید:

مرحله اول ساخت میز چوبی کوچک
مرحله ی اول برای این کار این است که شما دست به قلم بشوید و مثل ویدئو زیر سعی کنید میز مورد نظرتان را روی کاغذ با مداد رسم کنید. نگران این که نقاشی تان خوب نیست و موضوعات این مدلی هم نباشید این یک اسکیس و یک طرح کلی از میزی که شما می خواهید درست کنید.
اینجا و تو این مرحله هدف این است که مشخص بشود برای میز مورد نظر شما چه ابعاد چوبی لازم است، در واقع شما تو این مرحله می فهمید که اندازه ی رویه ی میز و پایه های آن چقدر باید باشد، تا بعد بتوانید چوب مورد نظرتان را تهیه کنید.
توجه:
در زمان خرید چوب همیشه سعی کنید بیشتر از چیزی که تخمین زدید چوب بخرید تا وسط کار دچار مشکل نشوید.
اگر تازه کار نجاری را شروع کردید و خیلی حرفه ای نیستید برای ساخت این میز چوبی، چوب درخت کاج یا صنوبر بخرید.
اگر قرار است از میزتان در محیط بیرون مثلا توی حیاط خانه، رستوران یا باغ استفاده کنید بهتر است چوبی که می خرید چوب جنگلی باشد.


مرحله دوم ساخت میز چوبی کوچک
توی این مرحله باید سطح رویی میز را درست کنیم. برای این کار شما می توانید به دو روش عمل کنید:
1- می توانید از قالب های چوبی آماده استفاده کنید و فقط مثل شکل آن ها را در هم چفت کنید (این روش هم آسان است و هم کم هزینه).

2- می توانید مثل ویدئو زیر از چند ورقه ی چوبی سخت استفاده کنید، که در این صورت باید ورقه ها را روی همدیگر بگذارید و با چسب و گیره آن ها را به هم وصل کنید و بگذارید یک شب به همان شکل بماند.


مرحله سوم ساخت میز چوبی کوچک
توی این مرحله باید سطح زیر میز را درست کنید. برای این کار درست مثل ویدئو زیر شما بایستی اول کار با خط کش و مداد اندازه ی قطعه های مستطیلی که می خواهید زیر میز استفاده کنید را مشخص کنید.
بعد از آن این قطعه های چوبی را یا خودتان درست کنید و یا اینکه سفارش بدهید، بعد که چوب ها را تهیه کردید حالا با استفاده از چسب و میخ آن ها را مثل ویدئو بهم وصل کنید.

مرحله چهارم ساخت میز چوبی کوچک
حالا نوبت به ساخت پایه های میز چوبی می رسد. برای این کار اول یکی از چوب های مستطیلی که برای پایه ها یا درست کردید یا خریدید را به اندازه ی دلخواه تان برش بزنید و بعد سه پایه ی دیگر را اندازه ی آن ببرید.


برای این که مطمئن بشوید که پایه ها اندازه ی هم هستند و بعدا میز لق نمی زند، هر چهارتا را با گیره محکم به هم وصل کنید و اضافی آن ها را ببرید و بعد هم با سمباده روی آن را صاف کنید.


مرحله پنجم ساخت میز چوبی کوچک
تو این مرحله باید پایه های میز را یکی یکی به پشت میز وصل کنید. برای این کار میز را بر عکس کنید، حالا به یکی از پایه ها و جایی که می خواهید آن پایه را نصب کنید چسب بزنید و پایه را به آن بچسبانید.

این کار را برای هر سه پایه ی دیگر تکرار کنید و هر چهار پایه ی میز را وصل کنید.
بعد از این کار و برای محکم کاری با پیچ (نه میخ) یکی یکی پایه ها را به سطح رویی میز محکم وصل کنید.


توجه:
برای این که مطمئن بشوید که پایه ها را درست نصب کردید و کج و معوج نیستند، می توانید از یک خط کش مخصوص استفاده کنید و زاویه ای که هر کدام از این پایه ها با سطح زیرین میز ایجاد می کند را اندازه بگیرید تا مطمئن بشوید که زاویه ی ایجاد شده قائمه یا همان 90 درجه است.
اگر این زاویه کمتر یا بیشتر بود، میز شما در زمان استفاده مدام لق می خورد و ممکن است اگر وزن جسمی که روی آن قرار می گیرد یکم زیاد بشود، حتی بشکند.

مرحله آخر ساخت میز چوبی کوچک
حالا وقت آن است که میزتان را برعکس کنید، آن را روی یک سطح کاملا صاف قرار بدهید تا مطمئن بشوید که میزتان مشکلی ندارد و در جای خودش ثابت می ماند. در آخر هم روی سطح میزتان و پایه ها را سمباده بکشید تا کاملا سطح همه جای آن یکدست بشود.
برای جلا دادن به میز هم می توانید از روغن های جلا استفاده کنید.

برای خرید، مقایسه و بررسی انواع ابزار آلات نجاری می توانید به فروشگاه آنلاین ساز ابزار مراجعه کنید.

سخن آخر
شما می توانید نظرات و پیشنهادات خودتان را از همین طریق با ما در میان بگذارید، کارشناسان ما به زودی آن ها را بررسی و به شما پاسخ خواهند داد.


سایر مقالات:

آموزش ساخت خودکار چوبی

راهنمای انتخاب کمپرسور

مغار های خراطی کاسه تراش و روش تیز کردن انها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی