روش های ارسال

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

روش های ارسال

کلیه سفارشات ثبت شده در سایت سازابزار توسط یکی از روشهای زیر برای مشتریان ارسال میشود . 

1- شرکت پست : در این روش امکان ارسال به دو روش سفارشی و پیشتاز وجود دارد که مشتری هنگام نهایی کردن سفارش میتواند یکی را به دلخواه خودانتخاب  نماید . پست سفارشی دارای هزینه های بمراتب کمتر از پست سفارشی بوده اما مدت زمان بیشتری طول میکشد تا بسته به دست مشتری برسد . طبق تعریف شرکت پست بسته های پیشتاز حداکثر تا 48 ساعت (دو روز کاری ) و مرسولات سفارشی بین 3 تا 4 روز کاری بدست مشتری میرسند .  هزینه هر کدام از این روشها هنگام ثبت سفارش برای مشتری قابل رویت بوده که بصورت سیستمی به فاکتور افزوده میشود . 

2 - شرکت تیپاکس : برخی از مرسولات بدلیل حجم بالا یا وزن زیاد از طریق شرکت تیباکس برای مشتریان ارسال میشود . که در این صورت هزینه حمل بصورت پس کرایه بوده و بر عهده مشتری میباشد . این روش جزو روشهای فعال سایت نبوده و بصورت موردی به صلاحدید سازابزار با هماهنگی قبلی برای مشتری ارسال میشود . 

3- پیک موتوری: این فقط  مخصوص سفارشات شهر رشت میباشد . 

 

پیگیری مرسولات پس از ثبت سفارش 

پس از ثبت سفارش توسط مشتری دو عدد کد با نامهای کد سفارش  و کد پیگیری برای مشتری نمایش داده میشود . 

کد سفارش:  این کد مربوط به اطلاعات سفارش مشتری میباشد که چنانچه مشتری به هر دلیل در مورد سفارش خود ارتباطی با سازابزار برقرار نماید داشتن کد سفارش جهت دسترسی سریع به سفارش از الزاماتمیباشد .  این کد معمولا یک عدد 7 یا 8 رقمی بوده و فاقد حروف انگلیسی میباشد .مانند :1868129)

کد رهگیری : کد رهگیری مربوط به مشاهده وضعیت سفارش میباشد که توسط مشتری قابل رویت است . چنانچه مشتری بخواهد از وضعیت سفارش خود  در سازابزار مطلع شود میتواند از ان کد استفاده نماید . این کد معمولا ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی میباشد .

(مانند : zGobtM5t ) بسیاری از مشتریان این کد را با کد رهگیری پست اشتباه میگیریند . این کد صرفا جهت مشاهده وضعیت سفارش در سازابزار میباشد . 

مشاهده وضعیت سفارش 

 

تعریف انواع وضعیت سفارش و وضعیت حمل و نقل  :

انواع وضعیتهای  سفارش : 

1- در انتظار تایید : این وضعیت سفارش مربوط به زمانی است که سفارش ثبت شده و توسط سازابزار قابل رویت است اما هنوز پرداختی برای ان انجام نشده است . وقتی سفارشی در این وضعیت قرار دارد به معنی قطعی شدن سفارش نیست. و هنوز اقلام سفارش از موجودی انبار کسر نشده و برای سایرمشتریان  نیز قابل سفارش  است . کلیه پرداختهای فیش بانکی و یا پرداختهای انلاینی که با خطا مواجه شده اند بصورت پیش فرض در این وضعیت قرار میگیرند .

2- تایید شده : کلیه سفارشاتی که پرداخت آنها با موفقیت انجام شود و یا پرداخت فیش بانکی انها توسط اپراتور مربوطه تایید شود در این وضعیت قرار میگیرند . این وضعیت به معنی تایید نهایی سفارش است و کلیه اقلام فاکتور از موجودی انبار کسر شده و به خریدار اختصاص داده شده است . 

3- در حال آماده سازی : این وضعیت مربوط به زمانی است که سفارش مشتری توسط اپراتور مربوطه رویت شده و و در نوبت پردازش و بسته بندی و یا آماده سازی سفارش جهت ارسال قرار دارد .

4 -ارسال به سیستم پستی : این وضعیت مربوط به زمانی است که سفارش شما تحویل شرکت ارسال کننده داده شده است و از انبار سازابزار خارج شده است ولی هنوز کد پیگیری پست به ان اختصاص داده نشده است .

 5- ارسال شده : در این وضعیت سفارش شما توسط اداره پست تحویل گرفته شده و به آن بارکد اختصاص داده شده که با مراجعه به پنل کاربری خود میتوانید آنرا مشاهده نمایید . و جهت پیگیری مرسوله پستی میتوانید از لینک زیر لستفاده نمایید. 

 https://newtracking.post.ir

6- بازگشت داده شده : چنانچه مشتری از سفارش تایید شده خود انصراف دهد و مبلغ آن عودت داده شود سفارش در وضعیت بازگشت داده شده قرار میگیرد . در این وضعیت اقلام سفارش به موجودی انبار برگشت برگردانده میشود . 

7- تایید نشده : این وضعیت مربوط به سفارشاتی است که پرداختی برای آن صورت نگرفته باشد . و یا پرداخت فیش بانکی آن مورد تایید اپراتور مربوطه قرار نگرفته باشد . 

8-رزرو : این وضعیت مربوط به سفارشاتی که که پرداخت کامل آن صورت نگرفته است چنانچه با پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه ان سفارش برای مشتری تا مدت معینی در حالت رزو باقی میماند . در این وضعیت  اقلام موجود در لیست سفارش برای مشتری محفوظ بود. و در صورت محدود بودن کالا امکان سفارش آن برای سایر مشتریان امکان پذیر نمیباشد . 

9-تحویل داده شده : این وضعیت مربوط به ارسال توسط پیک میباشد . که مشتری سفارش خود را مستقیما تحویل گرفته است . 

10 - نقض در فاکتور : در این وضعیت سفارش معمولا دارای نقصی است که نیاز به پیگیری مجددا با مشتری دارد . علت نقص در فاکتور در قسمت توضیحات وضعیت درج میشود .

 

انواع وضعیت های حمل و نقل :این وضعیت مربوط به سفارشات تجهیزات و دستگاهها میباشد .

1- بارگیری نشده : مربوط به دستگاهها و تجهیزات بزرگ میباشد .

2- خروج از انبار : در این وضعیت سفارش مشتری از انبار سازابزار خارج شده و در اختیار شرکت حمل میباشد . 

3 - عدم نیاز به حمل و نقل: مربوط به سفارشات غیر فیزیکی میباشد . (در حال حاضر کاربرد ندارد )

4-تحویل به مشتری : تحویل حضوری به مشتری (غیر فعال )

5- تحویل ناقص : مربوط به سفارشهایی است که بطور ناقص به مشتری ارسال شده و قابل پیگیری است .

 

مراحل وضعیت های یک سفارش معمول :  

تایید شده >>>>در حال آماده سازی >>>> ارسال به سیستم پستی  >>>> ارسال شده 

 

راهنمای دریافت بارکد پستی :

پس از انکه سفارش شما در وضعیت ارسال شده قرار گرفت میتوانید با مراجعه به پروفایل کاربری خود کد پیگیری پست را دریافت نمایید و از طریق ادرس https://newtracking.post.ir  اقدام به پیگیری آن نمایید .

 

ورود / سفارشات من / چزییات هر سفارش / تاریخچه وضعیت 

 

توجه : این امکان فقط برای کاربران عضو سایت قابل دسترس میباشد .