مارکت پلیس (market place) چیست و چه مزایایی دارد ؟

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

مارکت پلیس (Market Place) را می‌توان تجارت به سبک قرن ۲۱ دانست. مارکت پلیس یکی از کارآمد‌ترین و بهترین مدل‌های کسب و کار اینترنتی است. در این مدل کسب و کار، مصرف کنندگان و تولید کنندگان بهم متصل می‌شوند . اگر بخواهیم بطور ساده مارکت پلیس را معرفی کنیم ، میتوان گفت مارکت پلیس بستری است که یک وب سایت معتبر فروشگاهی در اختیار کاربران خود قرار میدهد تا انان نیز بتواند محصولات خود را در آن وبسایت بنمایش گذاشته و بر میزان فروش خود بیفزایند .  

هر مارکت پلیس از سه رکن اساسی «مدیر مارکت ، تامین کنندگان و مشتریان» تشکیل شده است. تشکیل مارکت پلیس می تواند برای هر سه بخش مزایای خوب و مفیدی را به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی مزایایی که فروش به سبک مارکت پلیس دارد خواهیم پرداخت.

مزایا برای خود مارکت :

  • عدم نیاز به انبار: در بسیاری از موارد شما نیاز به انبار ندارید، چرا که محصولات در انبار تامین کنندگان بوده و پس از دریافت سفارش ارسال محصول از انبار تامین کننده صورت می گیرد.

  • عدم نیاز به سرمایه: با توجه به اینکه مدیر مارکت پلیس نیازی به خرید و انبار محصولات تامین کنندگان  ندارد می توان گفت این شیوه فروش به سرمایه بالایی برای موجود کردن تمامی محصولات تامین کنندگان ندارد . البته مارکت پلیس هایی نیز وجود دارد که علاوه بر فروش محصولات سایر تامین کنندگان خود نیز کالاهایی در انبار های خود دارند که آنها را نیز از طریق وبسایت خودشان بفروش میرسانند . از نمونه بین المللی ان میتوان به فروشگاه اینترنتی آمازون و نمونه داخلی آن به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اشاره کرد .

  • افزایش موجودی محصولات :  در این روش مارکت برای موجود کردن محصولات نیازی به خریداری انها ندارد بلکه بستری فراهم نموده تا تامین کنندگان بتوانند کالاهای مرتبط را در وب سایت موجود نمایند .از این رو محصولات متنوع و بیشتری به سایت افزوده میشود .

مزایا برای تامین کنندگان یا فروشندگان:

  • فروش راحت و سریع محصولات: در مارکت پلیس تامین کنندگان می توانند به راحتی محصولات خود را در سایت آپلود کرده یا به مسئولان مربوطه بدهند تا محصولاتشان در سریع ترین زمان ممکن در فروشگاه قرار گیرد و از همان لحظه فروششان را آغاز کنند. یک مزیت خوب دیگر این گونه کسب و کار، فروش نقدی محصولات می باشد که دیگر دردسرهای خرید چکی و قسطی را نخواهند داشت.

  • عدم هزینه تبلیغات و بازاریابی: یکی از وظایف اصلی مدیر مارکت پلیس تبلیغات و بازاریابی برای محصولات موجود در فروشگاه می باشد. تامین کنندگان دیگر نیازی به هزینه اضافی برای تبلیغات نخواهند داشت.

  • فروش بدون محدودیت جغرافیایی: در این شیوه تامین کنندگان می توانند محصولات خود را به سراسر کشور بفروشند، چرا که مخاطبان و مشتریان این گونه فروشگاه ها در سرتاسر کشور  قرار دارند.

  • تبلیغات : وقتی که محصولات یک تولید کننده با نام تجاری خودشان در بستر اینترنت قرار میگیرد علاوه بر میزان فروش به اعتبار و شناخته شدن آن نیز کمک بسیار زیادی میکند.

مزایا برای مشتریان یا خریداران:

  • قدرت انتخاب بیشتر: در مارکت پلیس انواع محصولات با تامین کنندگان مختلف وجود دارند و این موضوع حق انتخاب بالایی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

  • کیفیت بالاتر محصولات: در فضای مارکت پلیس به دلیل وجود فضای کاملا رقابتی، تامین کنندگان سعی در ارائه بالاترین کیفیت محصول و ارائه تجربه بهترین خرید هستند. لذا این موضوع به نفع مشتریان می باشد.

  • قیمت پایین تر محصولات: باز هم به دلیل وجود رقابت در بین تامین کنندگان یک محصول خاص امکان کاهش قیمت محصول وجود دارد. همچنین به دلیل حذف واسطه، قیمت محصولات به مراتب پایین تر می باشد.

فروشگاه اینترنتی سازابزار نیز برای بهبود خدمات رسانی به مشتریان و تامین کنندگان خود این بستر را فراهم اورده تا کلیه کارگاهایی که در زمینه تولید محصولات مرتبط با هنرهای چوبی از قبیل سازهای موسیقی -  ظروف چوب - انواع زیورآلات چوبی - ابزارآلات مرتبط با هنرهای چوبی و ... فعالیت دارند بتواند از امکانات این سایت استفاده کرده و محصولات خود را بصورت آنلاین به سراسر دنیا بفروش برسانند . در حال حاضر این سامانه در فاز اول فعالیت خود فقط برای کارگاههای ساز سازی فعال میباشد و در فازهای بعدی به سایر کارگاههای مرتبط نیز واگذار میگردد . 

مزایای پنل فروشندگان سازابزار

  • شما با استفاده از این سامانه میتوانید محصولات تولیدی خود را تعریف کرده و و این محصولات پس از تایید کارشناسان ما در دسته بندی انتخاب شده بنمایش در میاید و برای تمامی بازدید کنندگان از وبسایت سازابزار امکان سفارش میباشد .

  • - در این سامانه موجود بودن و اماده ارسال بودن محصولات از الزامات نیست . بلکه شما میتوانید برای ارسال کردن محصولات مدت زمان تعیین کنید . مثلا ارسال پس از 10 روز کاری . با این شرایط میتوانید پس از گرفتن سفارش اقدام به تولید محصول کنید .و از طرفی خیالتان از فروش حتمی محصول راحت میباشد چون مشتری مبلغ محصول را پرداخت کرده و در نزد سازابزار بصورت امانت محفوظ است . البته چون در این فضا محصولات بصورت رقابتی عرضه میشوند محصولاتی که آماده ارسال هستند از درصد فروش بالاتری برخورد هستند .

  • - از آنجایی که این شرایط بصورت ویزه برای سازندگان ساز راه اندازی شده اطلاعات کامل کارگاههایی که از این پنل استفاده میکنند در سایت ذکر میشود و امکان ارتباط مشتری با تولید کننده ساز براحتی مقدور میباشد . این مورد  ، موردی هست که در هیچ مارکت پلیسی استفاده نمیشود و معمولا هیچ فروشگاهی تمایل ندارد که مشتری با تامین کننده در ارتباط باشد چرا که امکان دور زدن فروشگاه در خرید های بعدی وجود دارد . اما از انجایی که هدف اصلی از راه اندازی این سامانه کمک به همکاران عزیز سازساز میباشد این امکان بصورت ویژه برای این گروه از تامین کنندگان در نظر گرفته شده است . لذا انتظار میرود به جهت همکاری دو سویه سازگران عزیز فروشهای بعدی خود را نیز به پنل ارجا دهند .

  • - جهت تسهیل در استفاده از پنل کاربری اپلیکیشن اندروید  مدیریت پنل نیز به کاربران عرضه میشود . هر چند جهت استفاده بهینه از امکانات پنل داشتن سیستم عامل از ضروریات میباشد ولی با استفاده از اپلیکیشن نیز میتوانید بسیاری از موارد اساسی مربوطه را انجام دهید و از طرفی به محض ثبت سفارش محصول توسط پیام نوتیفیکیشت به شما اطلاع رسانی میشود .

  • - همکاران عزیز سازساز نیازی به ارسال ساز به انبار سازابزار نبوده و سازها بصورت مستقیم از جانب شما برای مشتری ارسال میشود .

  • - کارمزد سایت سازابزار میزان 10 درصد از مبلغ فروش است و مابقی مبلغ در پنجم هر ماه به حساب مشتری واریز میشود .

مدارد مورد نیاز برای دریافت پنل

  1. فتو کپی شناسنامه و کارت ملی

  2. یک قطعه عکس 3 در 4

  3. یک قبض برق از محل فعالیت

  4. ارایه مجوز  فعالیت (پروانه تولید صنایع دستی - کارت عضویت خانه موسیقی - جواز کسب )

  5. امضا  نسخه چاپی قرار داد (جهت مطالعه قرارداد کلیک کنید )

  6. جهت ثبت نام کلیک کنید 

 

 

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی