معرفی ابزارهای کاربردی در نجاری

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

نجاری

نجاری یکی از کارهایی است که جدای از آنکه می تواند یک شغل عالی و پر درآمد به حساب بیاید میتواند یک سرگرمی عالی باشد و خیلی از ماها هم آن را تجربه کردیم و دوست داریم که آن را انجام بدهیم.
البته نجاری کردن به همین راحتی ها هم نیست که من و شما اراده کنیم که نجاری کنیم و راحت توی خانه مان این کار را انجام بدهیم. اگر قرار باشد نجاری را به شکل یک تفریح ببینیم باید یک کارگاه نجاری راه بیاندازیم تا بتوانیم ابزار آلات و وسایلی که برای این کار لازم داریم را آن جا بگذاریم. به علاوه، کار نجاری یک کار پر سر و صدا است که مدام شما با اره و مغار و وسایل این جوری سر و کار دارید و استفاده از این وسایل هم که می تواند باعث بلند شدن گرد و خاک زیادی بشود. پس راه اندازی کارگاه یکی از پیش نیازهای این کار است.
اما این کارگاه مسلما به یکسری وسایل و ابزارآلات هم احتیاج دارد، ما در ادامه ی این مقاله ی ساز ابزار قصد داریم یکسری از کاربردی ترین ابزارآلات نجاری را به شما معرفی کنیم... ادامه ی این مقاله را از دست ندهید...

ابزارآلات نجاری

خرید انواع ابزارآلات تراش کاری از فروشگاه ساز ابزار

ابزارهای کاربردی نجاری

یکسری از کاربردی ترین ابزارآلات نجاری عبارتند از:

رنده


اولین وسیله ی نجاری که می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم رنده است. اگر بخواهیم وظیفه ی اصلی رنده ها رو توضیح بدهیم باید بگوییم که کارشان صاف کردن سطح چوب است. اما اگر بخواهیم دقیق تر به آن نگاه کنیم باید بگوییم که رنده ها از لحاظ کاربرد به سه دسته تقسیم می شوند:
1- رنده ی نوع اول: یکسری از رنده ها هستند که کلا مختص صاف کردن سطح چوب هستند، مثل رنده ی قاچی، رنده ی یک تیغ و رنده ی دو تیغ.
2- رنده ی نوع دوم: رنده های نوع دوم رنده هایی هستند که از آن ها برای قوس دادن سطوح چوبی استفاده می شود و در واقع هرجا لازم باشد تا به چوب فرم داده بشود، از این نوع رنده ها استفاده می شود، مثل رنده ی بال کبوتری.
3- رنده ی نوع سوم: یک نوع رنده ی دیگر هم وجود دارد که برای فرم دادن هستند اما نه فرم دادن به سطح چوب بلکه برای فرم دادن به قسمت اتصال قطعات چوبی بکار می روند، مثل رنده های کنشافت.
از لحاظ جنس هم می توانیم بگوییم رنده ها به دو دسته ی فلزی و چوبی تقسیم می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی روبرو مراجعه کنید: اره های چوب بری و همه ی آنچه باید بدانید

چکش
چکش را دیگر همه ی ما در خانه های مان داریم و کاربرد و طرز استفاده از آن را هم می دانیم. چکش ها هم یکی از کاربردی ترین وسایل لازم در کارگاه های نجاری هستند.
اگر بخواهیم چکش ها را از لحاظ جنس شان دسته بندی کنیم باید بگوییم که سه نوع چکش داریم:
• چکش چوبی
• چکش فلزی
• چکش پلاستیکی

مغار


مغارها انواع مختلفی دارند اما کاربردی ترین آن ها در نجاری مغار تخت است. این مغارها برای کنده کاری های ظریف و آن هایی که توی کنج هستند خیلی مناسب اند. بطور معمول هم از چکش ها برای کوبیدن به پشت مغار استفاده می شود.
سعی کنید حتما یک نمونه از مغارهای تخت را برای کارگاه تان بخرید چون حتما لازم تان می شود.

ابزارآلات نجاری

اره


در رابطه با اره ها مفصل در مقاله ی "اره های چوب بری و همه ی آنچه باید بدانید" صحبت کردیم و گفتیم اره ها چه کاربرد و چه انواعی دارند. اگر بخواهیم بطور خلاصه در رابطه با این وسیله ی کاربردی صحبت کنیم باید بگوییم که اره ها بطور کلی دو دسته دارند، یکی اره های دستی و دیگری اره های برقی.
اره های دستی در کل صدای کمتری دارند و وزن شان هم کمتر است یعنی از این لحاظ برای کارگاه های خانگی بهتر هستند، اما اره های برقی سرعت کارشان بالاتر است و سریع تر کار می کنند.
اره هایی که بیشترین کاربرد را در کارگاه های نجاری دارند عبارتند از:
اره مویی
حتما همه ی شما هم با این نوع اره در کلاس حرفه و فن تان کار کردید و با آن آشنایی دارید. بطور معمول از این اره برای بریدن نئوپان و قوص دادن به چوب استفاده می شود.
اره پنل
یکی دیگر از کاربردی ترین اره های نجاری اره پنل است که خودش سه دسته دارد:
اره پنل دندانه درشت
اره پنل دندانه متوسط
اره پنل دندانه ریز
هر کدام از این اره ها کاربرد خاص خودشان را دارند، در واقع اگر می خواهید الوار برش بدهید باید از اره پنل دندانه درشت استفاده کنید، اگر می خواهید برش های عرضی روی سطح چوب ایجاد کنید باید از مدل دندانه متوسط استفاده کنید و اگر هم می خواهید از اره برای کارهایی استفاده کنید که خیلی ظریف و حساس هستند از نوع دندانه ریز آن استفاده کنید.

تراز
یکی دیگر از ابزارهای کاربردی نجاری تراز است. همان طور که از اسم این وسیله معلوم است از آن برای تراز کردن سطوح چوبی مختلف استفاده می شود، به عنوان مثال نجار می تواند با استفاده از تراز هم سطح بودن پایه های چوبی یک صندلی را تست کند.

کولیس


گاهی اوقات پیش می آید که نجار احتیاج دارد که میزان ضخامت یک چوب را اندازه گیری کند، در این زمان باید از وسیله ای به اسم کولیس استفاده کند.

گیره


گیره هم از کاربردی ترین وسایل نجاری است. همه ی ما می دانیم که وقتی می خواهیم چوب را برش بدهیم یا هر کار دیگری روی آن انجام بدهیم احتیاج به این داریم که آن چوب محکم در یک جا ثابت شده باشد، این جا همان جایی است که نقش گیره ی نجاری مشخص می شود.
در واقع، گیره نگهدارنده ی چوب است و کمک می کند تا چوب در جای خودش محکم قرار بگیرد تا نجار بتواند برش هایی که می خواهد را ایجاد کند.

برای بررسی، مقایسه و خرید انواع لوازم نجاری با کارشناسان ما در ساز ابزار در ارتباط باشید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی