جیگ اتصال دم چلچله ای نجاری

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

جیگ اتصال دم چلچله چوتاشی

کارایی محصول جیگ اتصال دم چلچله :

با استفاده از این محصول میتوان برای جعبه ها و کشوها یک اتصال دم چلچله ای بسیار دقیق و زیبا را در کمترین زمان ممکن ایجاد کرد . در تصویر زیر انواع اتصالات ایجاد شده با این محصول نمایش داده شده است .در واقع با استفاده از این جیگ برای ثابت نگه داشتن دو وجه اتصال بصورت 90 درجه استفاده میشود . عمل ایجاد زبانه و فاق توسط دستگاه فرز نجاری انجام میشود . طریقه کار بدین صورت است که پس از ثابت کردن چوبها تیغچه دم چلچله یا شیار زن بر روی فرز نجاری نصب شده و با حرکت بر روی شابلون مورد نظر شیارها بصورت منظم ایجاد میشود .

جیگ اتصال دم چلچله چوتاشی جیگ اتصال دم چلچله چوتاشی

روش استفاده از جیگ اتصال دم چلچله ای چوتاشی

برای استفاده از این جیگ باید ابتدا چوبهای مورد نظر برای ساخت باکس کشو یا جعبه بصورت دقیق برش خورده و کاملا سایز شوند. دو قطعه از چوب را بصورت 90 درجه روی جیگ ثابت میکنیم . باید دقت شود که لبه های قطعات مورد استفاده باید کاملا بصورت مماس و لب به لب هم باشند. با استفاده از پیچهای تنظیم که در قسمت بالایی و روبروی جیگ قرار دارد، میتوانیم مقدار جلو یا عقب بودت دو قطعه نسبت به هم را تنظیم کنیم تا پس از اتصال قطعات کاملا لب به لب بوده و از طرفی تمامی قطعات به یک شکل و در یک راستا شیار بخورند . پس از این کار شابلون مورد نظر را بر روی جیگ قرار داده و توسط دو عدد پیچ آنرا بر روی چوب بالایی محکم میکنیم . در تصویر زیر نحوه قرار گیری چوبها و شابلون کاملا مشخص میباشد .

جیگ اتصال بندانگشتی  چوتاشی

ملزومات مورد نیاز برای استفاده از شابلون اتصال دم چلچله ای

برای استفاده از جیگ اتصال زن چوتاشی باید حتما از فرز نجاری استفاده شود . فرزهای نجاری در دو سایز کوچک و بزرگ در بازار موجود هستند . سایز کوچک فرز نجاری به فرز مشتی نجاری و سایز بزرگ فرز نجاری به اوور فرز نجاری معروف هستند . به غیر از فرز نجاری نیاز به تیغچه فرز نیز میباشد که دو عدد تیغچه دم چلچله ای و شیار زن بیشترین کاربرد را در جیگ اتصال بندانگشتی دارند .

با استفاده از تیغچه شیار زن فاق و زبانه ها بصورت مربع یا مستطیل دیده میشوند ولی با استفاده از فرز دم چلچله مقطع اتصالات بصورت یک ذوزنقه میباشد که بمراتب یک اتصال قوری تر میباشد . به جهت آنکه فرز دقیقا در داخل شابلون حرکت کند نیاز به بوش راهنما نیز میباشد . معمولا در داخل هر دستگاه یک بوش راهنما وجود دارد که قطر خارجی بوش دقیقا هم سایز شیارهای روی شابلون است و بوش بدون لقی داخل شیار میتواند حرکت کند . در تصویر زیر دو عدد بوش راهنما یکی برای فرز مشتی و دیگری برای اوور فرز قابل مشاهده است .

بوش راهنما فرز نجاری

چنانچه یک فرز دارای بوش راهنما نبود نوع دیگری از فرز نیز وجود دارد که در قسمت شفت فرز یک بلبرینگ نصب شده است و قطر بیرونی بلبرینک باید دقیقا با عرض شیار شابلون یکی باشد تا فرز بتواند بدون لقی داخل شیار حرکت کند . در تصویر زیر یک نمونه تیغچه فرز دم چلچله ای بلبرینگی قابل مشاهده است .

تیغچه دم چلچله ای نجاری بلبرینگ دار

جیگ اتصال دم چلچله نجاری چوتاشی 5910

این محصول توسط شرکت سازابزار برای اولین بار در کشور تولید شده است که شما توسط آن میتوانید انواع اتثلات دم چلچله را توسط دستگاه فرز مشتی یا اوور فرز ایجاد نمایید .

شابلون اتصال دم چلچله چوتاشی کد 5910


شاید برای شما جالب باشد :
ابزار آلات چوتاشی را بهتر بشناسیم
راه اندازی کارگاه سازسازی سه تار
معرفی برند چوتاشی
برچسب ها : اتصال دم چلچله جیگ اتصال دم چلچله جیگ اتصال دم چلچله چوتاشی دستگاه اتصال چوبی
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی