گیگ بگ گیتار چیست و چه ویژگی هایی دارد

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

گیگ بگ گیتار سازابزار

همانطور که در مقدمه ذکر شد کیفهای آلات موسیقی دارای مدلهای مختلفی از نظر میزان ضربه پذیری و مقاومت هستند که هر کدام مشخصه مربوط به خود را داشته و از همین رو افراد مختلف با توجه به انتظارات خود از از میان این مدلها کیف مورد نظر خود را انتخاب می کنند. مدلهای مختلف کیف گیتار به شرح ذیل می باشد:

  1. کاور گیتار ( نازک )

  2. سافت کیس گیتار

  3. هارد کیس گیتار

حال مشخصات هر کدام از مدلهای فوق را شرح می دهیم.

کاور گیتار چه ویژگی هایی دارد؟

کاورهای گیتار معمولا ارزانترین و بی کیفیت ترین مدلهای کیف گیتار در بازار ایران به شمار می روند. از خصوصیات کاور می توان به فوم بسیار نازک در حد 5 میل، استری نازک، متریال درجه دو، دوخت نامنظم و بی دقت، سرزیپهای پلاستیکی و غیره نام برد. هدف از تولید کاور یک کیف ارزان قیمت با هزینه تمام شده پایین می باشد. از این رو این کیفها در تیراژ بالایی تولید شده و در تمامی فروشگاههای موسیقی قابل دسترس می باشد. شما از کاور نباید انتظار یک کیف را داشته باشید کاورها معمولا به عنوان اشانتیون یا لوازم جانبی ساز در فروشگاهها و کارگاههای موسیقی عرضه می شوند. اگر شما یک ساز تهیه کرید حتما پیشنهاد میشود که به یک کاور بسنده نکنید و حتما به فکر یک کیف با کیفیت بالاتر باشید.

در زیر تصویر یک نمونه کاور گیتار آورده شده است.

کیف گیتار

سافت کیس گیتار

سافت کیس های گیتار یک درجه از کاور های گیتار از لحاظ دوخت و متریال بالا تر بوده و معمولا در آنها از فوم ضربه گیر به ضخامت 8 تا 10 میلیمتری استفاده می کنند. برای انتخاب یک سافت کیس گیتار خوب می توانید به موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

  • دوخت منظم قسمتهای مختلف کیف

  • نوار دوزی و پاک دوز قسمت داخلی کیف (بعد از اتمام کیف دوزی برای تمیز کاری و ظاهر کیف ریش ریش های داخل کیف توسط نوار دوزی مخفی می شوند که به اصطلاح به آن گانت دوزی می گویند )

  • سر زیپهای فلزی و با کیفیت

  • بندهای کیف با عرض 37 میلیمتر (برخی از این کیفها از بندهای نامرغوب با عرض 2.5 استفاده می شود )

  • تاب نداشتن کیف

در زیر نمونه های مختلف سافت کیسهای گیتار سازابزار را مشاهده می کنید. این کیفها در کارگاه کیف دوزی مجموعه سازابزار تولید شده است

جهت مشاهده قیمت سافت کیس های تولید سازابزار کلیک کنید

کاور گیتارکاور گیتارگیگ بگ گیتار

گیگ بگ گیتار

نمونه های دیگری هم از کیفهای گیتار در این رده قرار دارد که به آنها گیگ بگ (guitar gig bag) گفته می شود. از مشخصه های اصلی کیف گیگ بگ گیتار می توان به ضخامت بالای فوم ضربه گیری در آن اشاره کرد. کیفهای گیگ بگ گیتار معمول بدلیل و مقاومت در ضربه بالا بیشترین خواهان را در بین کیفهای گیتار دارند. نوازندگان حرفه ای گیتار معمولا از گیگ بگ استفاده می کنند. چون هم استحکام کافی برای محافظت از گیتار را دارا می باشند و هم ابعاد و وزن بسیار کمتری نسبت به هاردکیس های گیتار داشته و جابجایی آن راحتتر است.

گیگ بگ گیتار (guitar gig bag) را می توان نمونه تکمیل شده و حرفه ای سافت کیس نامید. تا کنون تمامی گیگ بگ های گیتار موجود در بازار ایران وارداتی بوده اما شرکت سازابزار جدیدا تولید گیگ بگ گیتار را با دوخت بسیار عالی و یراق آلات درجه یک شروع کرده که صد در صد قابل رقابت با نمونه های موجود در بازار از لحاظ قیمت و کیفیت می باشد. برای تولید این گیگ بگ های گیتار از فوم ضربه گیر به ضخامت 20 میلیمتر در تمامی قسمتهای کیف استفاده شده و کیف دارای 4 جیب در قسمت درب خود می باشد. گیگ بگ های گیتار سازابزار دارای بند کوله ای نیز می باشد که در حمل و نقل بسیار کارآمد هست. قسمت داخلی گیگ بگ های سازابزار تماما پاک سازی شده می باشد و شما هیچ اثری از نخ و اضافات پارچه در داخل کار مشاهده نمی کنید.

گیگ بگ گیتار sazabzar

گیگ بگ گیتار سازابزار

گیگ بگ گیتار

گیگ بگ

کیف گیتار

آنچه این کیف را از نمونه های موجود در بازار متمایز می کند کیفیت دوخت تمیز و حرفهای این کبف می باشد که در جزعی ترین قسمتهای آن نهایت دقت و تمیزی کار مد نظر قرار گرفته است. در زیر تصاویری از قسمتهای مختلف گیگ بگ ساز ابزار را می توانید ببینید.

جهت سفارش گیگ بگ گیتار سازابزار کلیک کنید

هارد کیس گیتار

نمونه سوم کیف آلات موسیقی هارد کیسها هستند. همانطور که از اسم این نوع کیف پیدا هست این کیفها معمولا دارای بدنه محکم از جنس چوب یا فایبر گلاس هستند و داخل آنها توسط مخمل پوشانده شده است. در سالهای اخیر برای هارد کیس گیتار از یونولیت نیز استفاده شده که به مراتب دارای کیفیت پایینتری نسبت به مدل چوبی و فایبر گلاس هست اما بدلیل وزن پایین و قیمت تمام شده پایین بازار خود را پیدا کرده است. از مزایای هاردکیس می توان به استحکام کامل آن اشاره کرد و از معایب هاردکیس گیتار می توان ابعاد بسیار بزرگ آن را نام برد که این امر سبب شده حمل و نقل ساز راحت نباشد و فضای زیادی را اشغال کند.

مشاهده قیمت انواع هارد کیس در وب سایت سازابزار

در زیر نمونه هایی از هارد کیس گیتار را میبینید .

هارد کیس گیتار هارد کیس فایبر کلاس گیتار

امیدواریم این مقاله توانسته باشد در انتخاب کیف گیتار تا حدودی به شما کمک کرده باشد . چنانچه شما تجربه ای از خرید کیف گیتار یا محصولات ما دارید لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید. واحد کیف دوزی مجموعه سازابزار با تولید مدلهای مختلف کیف آلات موسیقی آماده همکاری با کلیه فروشگاههای موسیقی و کارگاههای سازسازی کشور می باشد.


مطالب مرتبط
راه اندازی کارگاه ساز سازی (سه تار)
معرفی برنده چوتاشی
​​​​​​​

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی