روغن های گیاهی چوب - سلامت و کیفیت

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

به صورت کلی پرداخت نهایی روی چوب به دو علت صورت می گیرد، محافظت از چوب و زیبایی.

محافظت از چوب :

چوب ها دارای حفره های بسیار ریزی هستند که همین حفره ها بستری برای باکتری ها و قارچ ها فراهم میکنند که بتوانند به درون چوب نفوذ کرده و رشد کنند از طرفی سطح خام چوب، مقاومتی در برابر آلودگی سطحی نداشته و همواره در معرض اتفاقات خارجی بدون هیچ محافظتی قرار می گیرد. همچنین چوب ها در مجاورت هوا، رطوبت را جذب کرده و دچار عارضه های مختص به رطوبت ( هم کشیدگی و واکشیدگی )  میشوند. این عوامل، محافظت از چوب را الزامی می کنند.

زیبایی :

رنگ ها، روغن ها و واکس های چوب، روی کیفیت بصری چوب تاثیر بسزایی دارند و کارهای چوبی را از حالت خام به وضعیت مطلوبی تبدیل می کنند. تنوع رنگ ها، اتفاقات بصری مختلفی را حادث شده که همین امر در تجربه ی زیبایی شناختی انسان ها تاثیرات بسیاری دارد.

پرداخت نهایی بروی چوب به دو روش غیر طبیعی ( شیمیایی ) و طبیعی ( گیاهی ) صورت می پذیرد.

روش غیر طبیعی ( شیمیایی ) :

پیشرفت رو افزون مواد و پدید آمدن ترکیبات جدید در صنایع مختلف، کارهای چوبی را نیز تحت تاثیر قرار داده و از رنگ های جوهری تا رزین ها و به صورت کلی فرآورده های پلاستیکی در پرداخت چوب نقش بسزایی را ایفا می کنند. اما به دلیل شیمیایی بودن این مواد رعایت ایمنی کار با این مواد امری مهم محسوب میشود.

Related image

روش طبیعی ( گیاهی ) :

مسیر پیشرفت علوم مواد، در سال های اخیر سمت و سوی طبیعی نیز گرفته و همین امر باعث بوجود آمدن روغن های کاملا طبیعی که پایه گیاهی دارند شده. گرچه در گذشته های دور و قبل از پدید آمدن محصولات شیمیایی انسان ها از روغن های گیاهی و حیوانی برای پرداخت استفاده میکردند اما امروزه این امر به صورت کاملا علمی و مناسب قابل استفاده می باشد.

Related image

مزایای استفاده از روغن ها گیاهی برای پرداخت نهایی روی چوب :

به طور کلی و با توجه به نگاه و هدف شما در دنیای چوب انتخاب روش های طبیعی و غیر طبیعی مزایا و مشکلات خاص خودشان را دارند. انتخاب هر مسیر علتی خواهد داشت که تصمیم رو به عهده شما واگذار میکند.

روغن های گیاهی به دلیل ساختاری که دارند، پیوند مولکولی قوی را با چوب ایجاد میکنند و همین امر سطح چوب را آبگریز میکند و از نفوذ و رشد باکتری ها و قارچ های مخرب در چوب جلوگیری میکند.

وقتی شما از روغن های گیاهی برای پرداخت چوب استفاده میکنید سرعت فرآیند پرداخت را به طرز قابل ملاحظه ای کاهش میدهید و پرداخت تنها با یک یا دو دست روغن زدن به سطح کار، پایان می پذیرد.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از روغن های گیاهی به جای همتاهای شیمیایی آن، دغدغه ی طبیعی بودن و سلامت محصول چوبی میباشد که روغن گیاهی را کاملا متمایز میکند و استفاده از آنرا برای کارهایی چوبی که کودکان استفاده میکنند و مواد غذایی که با آنها در ارتباط است، بی رقیب باقی میگذارد.

Applying a Food-Safe Wood Finish with Mahoney's Walnut Oil and Wax - Craft Supplies USA

در سال های گذشته شرکت های مختلفی روی روغن های گیاهی کار کرده و سعی در ارائه ی بهترین کیفیت داشتند که از این میان، روغن اُزمو جز پرچم داران این عرصه میباشد.

Image result for osmo finishing oil

شما میتوانید برای خرید محصولات اُزمو به قسمت روغن های چوب مراجعه کنید.

 

سازابزار/ کمیل شگفتی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی