راهنمای اخذ مجوز فعالیت در رشته های مختلف هنرهای چوبی

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo

اخذ مجوز فعالیت در رشته های مختلف هنرهای چوبی

مجوز فعالیت چیست ؟
مجوز صنفی، مجوزی است که توسط اتحادیه‌ها یا کانون‌های صنفی به افراد و یا کسب‌وکارهای واجد شرایط برای فعالیت در یک صنف خاص صادر می‌شود. این مجوز به عنوان یک مدرک قانونی، به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در آن صنف فعالیت کند و از مزایای آن بهره‌مند شود. با توجه به ماهیت هنرهای چوبی معمولا بیشتر مجوزهای مربوط به هنرهای چوبی توسط سازمان صنایع دستی صادر میگردد .
اما با توجه به نوع و حجم کاری فعالیت در تولیدات چوبی ممکن است این مجوز فعالیت توسط سایر ارگانها از قبیل اصناف و سازمان صنعت معدن تجارت نیز صادر گردد .

مزایا و معایب مجوز فعالیت

مزایا

  • امکان فعالیت قانونی در یک صنف خاص: مجوز صنفی یک مدرک قانونی است که نشان می‌دهد فعالیت فرد یا کسب‌وکار در یک صنف خاص، مطابق با قوانین و مقررات مربوطه است. این امر می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا از مزایای قانونی و حقوقی بیشتری برخوردار شوند.
  • دریافت مزایای حمایتی از دولت: دولت در برخی از موارد، به کسب‌وکارهای دارای مجوز صنفی، مزایای حمایتی ارائه می‌دهد. این مزایا می‌تواند شامل وام‌های کم‌بهره، بیمه‌های حمایتی و سایر موارد باشد.
  • افزایش اعتبار کسب‌وکار: مجوز صنفی نشان می‌دهد که کسب‌وکار مورد نظر، دارای شرایط و صلاحیت‌های لازم برای فعالیت در یک صنف خاص است. این امر می‌تواند به افزایش اعتبار کسب‌وکار و جلب اعتماد مشتریان کمک کند.
  • داشتن مجوز فعالیت یکی از اصلی ترین مدارک مربوط به ثبت برند برای واحد تولیدی میباشد و بدون مجوز فعالیت ثبت نام تجاری یا برند برای واحد تولیدی امکان پذیر نمیباشد

معایب

  • هزینه صدور و تمدید مجوز: هزینه صدور و تمدید مجوز صنفی در هر صنف متفاوت است، اما معمولاً هزینه‌ای قابل توجه است.
  • الزام به رعایت قوانین و مقررات صنفی: دارندگان مجوز صنفی موظف به رعایت قوانین و مقررات صنفی هستند. این امر می‌تواند محدودیت‌هایی برای فعالیت کسب‌وکارها ایجاد کند.

بطور کلی مجوز های فعالیت در سه بخش مجوز خانگی - مجوز صنفی و مجوز صنعتی صادر میگردند . چنانچه برای ثبت برند نیازمند اخذ مجوز هستید در نظر داشته باشید نوع مجوز شما از نوع مشاغل خانگی نباشد .

مراحل درخواست مجوز فعالیت کارگاههای هنرهای چوبی

اولین قدم در دریافت مجوز فعالیت در هر یک از رشته های هنرهای چوبی مراجعه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir میباشد. درگاه ملی مجوزها یک سامانه آنلاین میباشد که تمامی ارگانهای دولتی و اصناف از سال 1402 موظف شده اند تمامی فرایند اخذ مجوزهای مربوطه را در این درگاه تعریف نمایند. لذا در چنین شرایطی نیاز به مراجعه حظوری به ارگان یا سازمان مربوطه نمیباشد فقط کافی است شما نوع فعالیت خود را در سامانه جستجو نمایید و و در صورت موجود بودن مجوز فعالیت مراحل درخواست را تکمیل نمایید . پس از تکمیل مراحل بصورت سیستمی درخواست شما به سازمان مربوطه ارجاع داده میشود و تمامی مراحل از طریق همین سامانه قابل پیگیری میباشد . پس از راه اندازی این سامانه در راستای راه اندازی دولت الکترونیک مجوز فعالیت تنها یک فایل الکترونیک میباشد که شناسه یکتای آن به منزله مهر و امضای دولت است و در تمامی ادرات و سازمانها و ارگانهای دولتی قابل استعلام
و دارای اعتبار میباشد.

پروانه کسب تولید محصولات چوبی

رشته های مختلف مربط با هنرهای چوبی در درگاه ملی مجوزها

در صفحه اصلی سایت، بخشی به نام "درختواره کسب و کار" مشاهده می کنید که با کلیک بر این قسمت، مشاغل دسته بندی شده ای را ملاحظه می نمایید :

  • خدمات
  • کشاورزی
  • صنعت و معدن
  • مشاغل خانگی

با کلیک کردن بر روی هر حوزه، وارد زیر مجموعه ای از مشاغل مرتبط با حوزه انتخابی می شویم.

برای مشاهده مجوزهای مربوط به هنرهای چوبی میتوانید ادرسهای زیر را دنبال کنید

  1. صنعت / صنایع دستی و هنری /صنایع دستی چوبی
  2. صنعت / صنایع دستی و هنری /سازهای سنتی
  3. صنعت / سایر صنایع /صنایع چوبی
  4. صنعت/ صنایع ورزشی و خلاق /اسباب بازی و سرگرمی (جهت تولید اسباب بازی های چوبی )
  5. صنعت /صنایع ورزشی و خلاق /آلات و ادوات موسیقی
با توجه به آدرسهای بالا میتوانید طیف وسیعی از مجوزهای مربوط به محصولات چوبی را مشاهده نمایید که در صورت انتخاب هر کدام از آنها به صفحه درخواست مجوز هدایت شده و میتوانید مراحل مختلف درخواست را با توجه به خواسته های سامانه طی نمایید . و در انتها با پرداخت هزینه مجوز یک فایل الکترونیک برای شما صادر شده که دارای کد رهپیری یا شناسه یکتا میباشد و ان به منزله مجوز فعالیت شما میباشد.


در زیر لینکهای مستقیم برخی از رشته های پرکاربرد هنرهای چوبی قرار داده میشود که میتوانید با کلیک بر روی انها بصورت مستقیم به صفحه درخواست مجوز هدایت شده و مراحل انرا طی نمایید .


در ادامه میتوانید یک ویدئو که در این رابطه تهیه شده است را مشاهده نمایید .
چنانچه این مطلب برای شما مفید بود و یا از این سامانه استفاده کرده اید نظرات خود را برای ما ارسال نمایید .
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی