ثبت تجاری مهر داغی آلات موسیقی

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

ثبت تجاری مهر داغی آلات موسیقی

ثبت برند چیست و چه مزایایی دارد

آیا می‌دانید مزایای ثبت برند در چیست؟ چرا سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به طور معمول در جامعه شناخته شده هستند می‌بایست نسبت به ثبت برندینگ خود اقدام کنند؟ در این مطلب به معرفی و کارهای انجام شده جهت این فرآیند کاری می‌پردازیم. پس شما را دعوت به خواندن این مطلب می کنیم.
ثبت برند در ایران با سایر کشورها یک تفاوت عمده دارد. در کشورهای انگلیسی زبان برای ثبت کردن نوعی علامت برای تجارت‌های مختلف از کلمه برند استفاده می‌شود. این کلمه در قانون ایران پشتیبانی نمی‌شود. در واقع در قانون کشور ایران برای ثبت کردن یک نشان تجاری از کلمه‌ی علامت تجاری استفاده می‌شود. این کلمه مترادف همان کلمه‌ی برند در خارج از کشور است و مردم معمولا آن را با نام برند می‌شناسند.


ثبت برند مهم‌ترین بخش در زمینه برندسازی است. اگر به صورت قانونی این کار را انجام ندهیم تمامی زحمات و تلاش‌های ما در گذشته بدون نتیجه خواهد ماند. اما موارد دیگری نیز در برندسازی از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است. مواردی همچون زیاد دیده شدن، خوب دیده شدن، قیمت و کیفیت مناسب در برندسازی از تاثیر زیادی برخوردارند. برای برخورداری از این موارد با پژوهش مناسب و راهنمایی مشاورین می‌توانید برندسازی و تبلیغات خود را انجام دهید.


مزایای ثبت مهر تجاری

اگر بخواهیم مقوله‌ی برند سازی را در حوزه‌ی سازگری بررسی نماییم متوجه می‌شویم که این امر از دیر باز در این صنعت رواج داشته است. از گذشته معمولا سازگران با حک مهر داغی اسم خود روی آلات موسیقی، محصولات خود را در بازار متمایز می‌کردند. از این رو امروزه ما شاهد سازهایی قدیمی هستیم که از طریق همین مهرها قابل شناسایی و ارزش‌گذاری هستند.
خوشبختانه در این صنف سازگران عزیز پیش قدم بوده و نیمی از مسیر برند سازی را طی کرده‌اند. نصف دیگر این مسیر مربوط به اقدامات قانونی و ثبت حقوقی مهر است. در گذشته با توجه به نبود قوانین مربوط به این امر، چنین کاری میسر نبود. اما امروزه با توجه به گسترش ارتباطات و اطلاعات قوانین جامع و کاملی برای این موضوع تنظیم شده و در مراجع قضایی قابل استناد است.
شما سازگر عزیز می‌توانید مهری که بر روی ساز خود حک می‌کنید را به ثبت تجاری برسانید. با استفاده از این امر شما حق استفاده از مهر خود را به صورت رسمی و قانونی از سایرین منع می‌کنید. بنابراین چنانچه شخصی از مهر شما بر روی سازهای خود استفاده کند می‌توانید او را از این کار منع نمایید.


مراحل ثبت تجاری مهر داغی سازسازی

برای این کار باید از طریق سامانه‌ی مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام نمود. پس از ثبت‌نام در سامانه و تکمیل فرم‌های مربوطه و اظهارنامه باید منتظر جواب کارشناس بمانید. در صورت تایید اظهارنامه آگهی شما در دو نوبت در روزنامه رسمی کشور چاپ می‌شود. دلیل این امر حق اعتراض افرادی است که قبلا نشان مشابه‌ای را ثبت کرده‌اند. مهلت ثبت این اعتراض 30 روزه است.
پس از چاپ آگهی نوبت دوم در روزنامه‌ی رسمی، گواهی نامه‌ی مربوطه صادر شده و تصویرش برای شما ارسال می‌گردد. هر گواهینامه دارای شناسه‌ی یکتا و کد تصدیق است. گواهینامه با استفاده از این شماره‌ها قابل ردیابی در مراجع قضایی و سازمان مرکز مالکیت معنوی است. این پروسه با توجه به مدت زمان حضور در صف رسیدگی ممکن است بین 2 تا 5 ماه زمان ببرد. ملاک حق استفاده از دو نام مشترک برای دو متقاضی تاریخ ثبت اظهارنامه است. از این رو از تاریخ ثبت اظهارنامه حق استفاده از نام تجاری برای شما محفوظ است.

مهر داغی ثبت تجاری


هزینه‌های مربوط به ثبت برند و نام تجاری

ثبت برند و نام تجاری مشمول هزینه‌هایی از قبیل:

  • نوع دسته بندی کالا
  • نوع نام تجاری (فقط تصویر باشد، اسم باشد، عبارت انگلیسی در نام تجاری قرار داشته باشد و ...)
  • مالک نام تجاری شخص حقیقی یا حقوقی باشد (در ابتدا برآورد قیمت دقیق برای این امر میسر نیست)
با توجه به گسترش متقاضیان ثبت برند و نام تجاری، متاسفانه برخی از شرکت‌های حقوقی از عدم اطلاعات کافی مشتریان در این خصوص سوء استفاده کرده و مبالغ بسیار بالایی را برای این کار طلب می‌کنند. بطور کلی هزینه‌ی ثبت برند شامل دو بخش است:
  • هزینه‌هایی که باید بصورت سیستمی در فرآیند ثبت برند پرداخت شود. شامل هزینه‌های ثبت اظهارنامه، آگهی نوبت اول، آگهی نوبت دوم، اعتراض (در صورت لزوم)
  • هزینه‌های کارمزد شرکت یا شخصی که قرار است این کار را برای شما انجام دهد
چنانچه این فرآیند توسط خود شما انجام شود هزینه‌ی بخش دوم از هزینه‌ها کسر می‌گردد. اما اگر آشنایی کامل با این فرآیند ندارید توصیه می‌شود آن را به شرکت یا شخص دیگری واگذار نمایید. برآورد کلی هزینه‌ها بدین صورت است و باید مبلغی را هم به عنوان کارمزد پرداخت نمایید. در صورت انجام این پروسه توسط شرکت سازابزار باباگل کلیه‌ی مراحل زیر توسط همکاران ما صورت می‌پذیرد:
  • فرآیند ثبت نام در سامانه
  • تکمیل اظهارنامه
  • پیگیری و رفع اشکال
  • ثبت دو مرحله آگهی در رونامه‌ی رسمی کشور
  • پیگیری تا مرحله‌ی صدور گواهی نامه

شروع فرایند ثبت برند