نمایشگاه صنعت موسیقی در تهران /برج میلاد

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

نمایشگاه صنعت موسیقی در تهران /برج میلاد 4 مهر 1396

نمایشگاه صنعت موسیقی در تهران /برج میلاد

اعلام جزییات نمایشگاه صنعت موسیقی در تهران/ برج میلاد میزبان شد

موسیقی تزیینی
اولین نمایشگاه تخصصی هنر-صنعت موسیقی ایران با هدف همگام سازی استاندارهای بین المللی نمایشگاه های صنعت موسیقی دنیا در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نمایشگاه تخصصی هنر-صنعت موسیقی ایران با هدف همگام سازی استاندارهای بین المللی نمایشگاه های صنعت موسیقی دنیا با همکاری چند نهاد دولتی و خصوصی روزها هفتم تا دهم آذر ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

در توضیح نحوه برگزاری این نمایشگاه آمده است: «نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی کشور با حضور شرکت ها داخلی و خارجی طی چهار روز در سایت نمایشگاهی برج میلاد برگزار می شود. تیم اجرایی این رویداد با شناخت کامل اتفاقات و جریان های اصناف مرتبط بر فضای موسیقی کشور و دغدغه های فعالان این بازار وسیع و پرمخاطب تشکیل شده است. به همین منظور این تیم با کارشناسی دقیق تمام ابعاد فضای ذکر شده و همچنین دریافت نظرات و خواسته های واردکنندگان تجهیزات و ادوات موسیقی و شرکت های ناشر، در نظر دارند در اولین دوره برگزاری این نمایشگاه در حالتی منطبق با نمونه های مشابه بین المللی بستری مناسب را برای شرکت کنندگان فراهم آورده تا علاوه بر معرفی آخرین دستاوردها و محصولات موسیقایی، زمینه ای برای ادامه برگزاری این نمایشگاه را به صورت سالانه مهیا سازند.»

معرفی و ایجاد شبکه بین نهادهای موسیقی ایران به منظور توسعه فضای کسب و کار هنر و صنعت موسیقی، حضور اثربخش تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه های حوزه هنر و صنعت موسیقی ایران، شناسایی و توسعه فرصت های کارآفرینی و کسب و کار در هنر و صنعت موسیقی ایران، امکان بسترسازی و تسهیل ارتباطات هنر و صنعت موسیقی برای ورود به بازارهای بین المللی، توسعه و ارتقای سرمایه انسانی و دانش در حوزه هنر و صنعت موسیقی ایران، توسعه، شناسایی و تجلیل از شرکت های دانش بنیان در هنر و صنعت موسیقی ایران، ایجاد تغییر و تحول در بینش و نگرش حرفه ای در هنر و صنعت موسیقی ایرانی به منظور برقراری تعامل بیشتر با مخاطبان، معرفی ابعاد جدیدی از هنر و صنعت موسیقی ایرانی همانند موسیقی درمانی، بهداشت شنوایی، استفاده از موسیقی برای فرهنگ سازمانی، موسیقی در بازاریابی، تاثیر موسیقی در افزایش بهره وری و نگاه کاربردی موسیقی در جامعه، نمایش و معرفی جدیدترین آلات موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کلاسیک، نمایش و معرفی جدیدترین نرم افزارهای موسیقی مدرن، نمایش آخرین دستاوردهای صنعت تجهیز سالن های کنسرت، ترغیب و تهییج نوجوانان و جوانان به موسیقی ایرانی، نمایش دستاوردهای موسیقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روایت تاثیرگذاری آن بر موسیقی های ایرانی برون مرزی اهدافی است که برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه در سه سالن اصلی نمایشگاهی برج میلاد تهران در حالی اولین دوره خود را تجربه می کند که در سالن اول ناشران موسیقی، استودیوها و تهیه کنندگان موسیقی، در سالن دوم برندهای سازنده ادوات موسیقی، کمپانی های معتبر صنعت نور و صدا در جهان و در سالن سوم اموزشگاه های موسیقی، دانشگاه های موسیقی، قلعه موسیقی کودک، فروشگاه های فروش آنلاین موسیقی و وب سایت های تخصصی موسیقی حضور دارند، این در حالی است که رونمایی از سازهای دست ساز ایرانی، سخنرانی هنرمندان و پژوهشگران حوزه موسیقی از جمله برنامه های دیگری است که در طول این رویداد برپا خواهد شد.

در طول برگزاری نمایشگاه نیز ۱۲ دوره کارگاه آموزشی و پنل تخصصی با موضوعاتی چون «بهداشت شنوایی»، «موسیقی درمانی»، «دوره پیشرفته علم آکوستیک»، «دوره پیشرفته اصول صدابرداری»، «گروه نوازی و بداهه نوازی»، «دوره پیشرفته موسیقی فیلم» و «مدیریت برنامه ریزی برای خواننده و گروه ها»، «اقتصاد در موسیقی»، «موسیقی پاپ ارزش یا ضدارزش؟»، کپی رایت و معضلات پیرامون آن»، «نقش واسطه ها در تولید و پخش در موسیقی ایران»، «ناشرین موسیقی (فرصت ها و آسیب ها»، «نقش واسطه ها و دلال های حوزه موسیقی» با حضور استادان و سخنرانان مطرح در سالن ۱۰۰ نفره تشریفات برج میلاد تهران برگزار می شود که متقاضیان شرکت در این کارگاه ها می توانند با مراجعه به وب سایت نمایشگاه برای ثبت نام اقدام کنند.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته در طول زمان برگزاری نمایشگاه هر شب کنسرت هایی در سالن های جنبی برج میلاد میزبان علاقه مندان موسیقی است. این کنسرت ها هر شب در دو نوبت اجرا می شود که البته بر اساس تصمیمات اتخاذ شده شورای سیاستگذاری مبنی بر حمایت از موسیقی ملی و موسیقی نواحی گروهی از پرطرفدارترین ها موسیقی کشورمان در این چهار روز به اجرای برنامه می پردازند. ضمن اینکه حضور نمایندگان ارشد نمایشگاه موسیقی فرانکفورت، نمایشگاه موسیقی شانگهای چین و برخی از آهنگسازان موسیقی کلاسیک دنیا از جمله برنامه های دیگری است که برای این نمایشگاه پیش بینی شده است.

در طول زمان برگزاری، یک رویداد هنری دیگری نیز در قالب یک مسابقه برنامه ریزی شده است. این مسابقه که فراخوان آن در مهر ماه از طریق پایگاه های خبری، اطلاع رسانی می شود با محوریت موسیقی اصیل ایرانی و نظارت و داوری مفاخر موسیقی کشور به اجرا در خواهد آمد. در این بخش نفرات برتر اول تا دهم گروه های خوانندگی، نوازندگی و همنوازی جوایز ویژه ای را دریافت میکنند.

علیرضا سعیدی/خبر گزاری مهر