سعید صادقی در ۱۰/۱۲/۱۳۴۹ در شهرک ورداورد که در بین تهران و کرج واقع است به دنیا آمد.
سعید صادقی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی اش را در زادگاه خود به اتمام رسانید و دیپلم خود را در رشته الکترونیک در شهرستان کرج اخذ نمود در سال اول هنرستان (۱۳۶۶) علاقه مند به کارهای هنری از جمله تاتر و موسیقی گردید و در گروه های مختلف محلی و مدرسه ای شرکت مینمود تا علاقه مند به ساز الکترونیکی کیبورد گردید . مدتی از آموزش ساز های غربی نگذشته بود که با ساز های ملی خصوصا سنتور آشنا شد و رابطه عمیقی بین خود و سازهای ملی احساس کرد و به آموزش و نواختن سنتور پرداخت و در این حین با ساز های دیگری ارتباط بر قرار نمود و چون متاسفانه کمتر استادی معلومات و تجارت خود را در اختیار نسل جوان قرار می گذاشت بدون استاد کار خود را در زادگاهش آهسته و پیوسته در کنار درس و حمایت پدر ادامه داد در ۲۵ سالگی سطح کیفی کار را به جایی رساند که کارش مورد تایید بسیاری از اساتید قرار گرفت .
سعید صادقی در سال ۱۳۸۰ ابتدا با کمک شهرام میرزایی و در ادامه با همراهی و کمک علیرضا حیدری تار فایبرگلاس را طراحی و به مرحله تولید رساند ،تار فایبر گلاس در قسمت کاسه از فایبر گلاس تولید شد از مزایای این ساز میتوان به وزن سبک تر و صدایی متفاوت از ساز ساخته شده از چوب است که مورد توجه سلایق خاصی از نوازندگان است. ایشان در سال ۱۳۸۳ نیز تار ترکه ای رو طراحی و به مرحله تولید رساندند ظرافت در ساخت این ساز بی نهایت چشم نواز است که اوج نبوغ و خلاقیت در این ساز بی نظیر به همراه صدای شفاف ساز چشم و گوش هر هنرمندی را به سوی خود جلب میکند.
ایشان در سال ۱۳۸۶ سنتور دو طرفه رو طراحی و ساختند که ثبت اختراع شده است توضیحات تکمیلی این اختراع در این مقال نمیگنجد ولی به اختصار در وصف این ساز باید گفت که باز نبوغ و خلاقیت ایشان نیز در این ساز بار دیگر به نمایش گزاشته شده است سازی با طراحی خاص در صفحه زیر جداگانه هر ساز و پل گذاری در هر دو طرف ،سازی که در آن واحد به نوازنده دو کوک متفاوت از سنتور را ارائه میدهد. سازی که دامنه ی ساز فا کوک تا دو کوک را در اختیار نوازنده قرار میدهد. به طور مثال میتوان در این سنتور در یک طرف کوک شور سل(سنتور سل کوک) و در طرف دیگر کوک شور لا(سنتور لا کوک ) را در اختیار داشت. ایشان در سال۱۳۸۸ سنتور الکتریک رو ساخته اند سازی متفاوت که مناسب تمرین در فضاهای آپارتمانی ست و صدا توسط هدفون تقویت میشود صدای این ساز بدون هدفون با کمترین حد ممکن است که در شناسنامه و مشخصات ساز دامنه آلودگی صوتی این ساز در مقایسه با ساز اکوستیک بسیار قابل توجه میباشد.
ایشان در سال ۱۳۹۰ سنتور فلکسی را ساختند که به سنتور شیشه ای شهرت یافته در این ساز تنها متریالهای سیمگیر،شیطانک،گوشی و ساچمه های خرک است که با سنتور سنتی یکی میباشد از مزایای این سنتور حجم صدای کنترل شده و بسیار لطیف آنست که فایل صوتی این ساز با ارسال ایمیل قابل ارسال به علاقمندان است. در اواخر سال ۱۳۸۲ ایشان به حضور استاد ابراهیم قنبری مهر شرفیاب شدند که در این ملاقات نمونه ی طرح استاد قنبری مهر که با چوب فوفل ساخته شده بود برای تولید به ایشان معرفی شد ،در سال ۸۳ این ساز تولید و استاد قنبری مهر با حضور در کارگاه ایشان از این ساز با چوب گردو رونمایی کردند در همین ملاقات دست نویس استاد ابراهیم قنبری به ایشان تحویل شد و از آن پس تولید سنتور طرح استاد قنبری در مدار تولید انبوه قرار گرفت. براستی در آن ایام تنها کسی که شهامت و جسارت تولید اندیشه های پر از نبوغ و خلاقیت استاد قنبری را داشت سعید صادقی بود که استاد قنبری مهر با دور اندیشی و نگاه پدرانه خویش این انتخاب را انجام داد و خوشبختانه به قول خود جناب صادقی چالش برانگیزترین اقدامش در مبحث ساخت سنتور ظرافت در اجرای اندیشه های این بزرگ مرد موسیقی بود. در سال ۱۳۸۲ با همراهی علیرضا حیدری مقدمات طرح و اجرای تنبک فایبر گلاس انجام و پس از زمان کوتاهی تنبک فایبر گلاس به مرحله ی تولید رسید از مزایای تنبک فایبر گلاس وزن سبک آن و مقاومت بدنه ی ساز در مقابل رطوبت است. در سال ۱۳۸۷ طرح تنبک برقی کلید خورد و در همان سال این تنبک به مرحله ی تولید رسید.این ساز مناسب مناطق با درصد رطوبت بالاست در این ساز نصب المنت با دمای مشخص باعث گرم نگه داشتن پوست و کوک شدن را میتوان اشاره کرد.نوازنده های سازهای کوبه ایی میدانند که در زمانی که رطوبت محیط افزایش میابد ساز از کوک خارج و عملا صدای نامطلوبی به گوش میرسد این اشکال در مناطق رطوبتی با در اختیار داشتن تنبک الکتریک مرتفع و نوازنده با خیال آسوده به اجرای تمرینات میپردازد.