معرفی انواع سنباده و راهنمای خرید آن

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

لزوم استفاده از سنباده

تصور کنید یک سطح یا یک چوب را به شما بدهند و حالا از شما بخواهند که آن را رنگ کنید. فکر می کنید اولین کاری که در این مواقع باید انجام بدهید چیست؟ فکر می کنید مهم ترین کاری که باید انجام بدهید چیست؟
اولین و مهمترین کاری که پیش ازرنگ کردن و رنگ آمیزی سطوح مختلف لازم است انجام بشود، سنباده کاری است. شما با سنباده کشیدن سطح تان را صاف می کنید و برای رنگ کردن آماده می کنید.
اگر بدون سنباده کشیدن دست بکار بشوید و شروع کنید به رنگ کردن، نتیجه آنقدر بد می شود که مجبور هستید از اول همه ی کارها را انجام بدهید. ما در ادامه ی این مقاله می خواهیم به شما انواع سنباده ها را معرفی کنیم و کلا پروسه ی سنباده کاری را آموزش بدهیم...پس ادامه ی این مقاله را در ساز ابزار از دست ندهید...

انواع سنباده

خرید انواع سنباده از فروشگاه بزرگ ساز ابزار

سنباده چیست؟

همه ی ما تقریبا سنباده ها را دیدیم، سنباده ها یا پارچه ای هستند و یا کاغذی اما در هر دو حالت روی آن ها با ترکیبی از ذرات خشک ( که عموما جنس این ذرات از سیلیسیوم، اکسید آلومینیوم، سنگ چخماق و مواد این چنینی است) و چسب پوشانده شده و حالت سختی پیدا کرده است.
یکی از المان های مهمی که در هنگام خرید سنباده باید به آن توجه کنید عددی است که برروی آن نوشته شده است. این عدد نشانگر این است که در هر واحد سطح از این سنباده چه تعداد ذره وجود دارد، اگر احساس می کنید که سطح شما ناهمواری زیاد دارد و سنباده کاری آن باید خیلی قوی و محکم انجام بشود از سنباده هایی استفاده کنید که عدد نوشته شده روی آن ها کوچکتر است؛ اما اگر احساس می کند کار شما یک کار کوچک است و خیلی نیازی به سنباده ندارد از سنباده هایی استفاده کنید که عدد نوشته شده روی آن ها بزرگ است.
سنباده ها بطور کلی در صاف کردن سطوح مختلف و از بین بردن مواد اضافی که به آن ها چسبیده اند، استفاده می شوند. سطوحی که برای صاف کردن آن ها از سنباده استفاده می شود عبارتند از چوب، دیوار بتن شده، سقف و غیره.
خوشبختانه سنباده ها در سایزها و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند و شما می توانید برای کاربردهای مختلف از آن استفاده کنید.

شاید برای شما جالب باشد بدانید: هنر خراطی و تجهیزات مورد نیاز آن

نحوه ی استفاده از سنباده

سنباده زدن تقریبا کار آسانی است و هرکسی هم می تواند آن را انجام بدهد. اولین نکته ای که در زدن سنباده باید رعایت کنید این است که سنباده را در جهت الیاف چوب بکشید.
دومین نکته ای که در این کار مهم است این است که ممکن است در زمان سنباده کشیدن نیاز باشد تا چندین بار این کار را انجام بدهید. اگر احساس کردید که نیاز هست که این کار چندین مرتبه تکرار بشود سعی کنید اول کارتان را از سنباده هایی که عدد آن ها کمتر است شروع کنید و بعد اگر نیاز شد از سنباده های نرم تر استفاده کنید.
در صورتی که کار شما زیاد است و احساس می کنید که نمی توانید هر روز از سنباده های دستی استفاده کنید، می توانید سنباده های برقی تهیه کنید و از آن ها استفاده کنید. کار با سنباده های برقی به مراتب راحت تر و سریع تر است و قیمت آن هم نسبت به نوع دستی آن خیلی بالاتر است.

سنباده

انواع سنباده ها

اگر بخواهیم سنباده ها را براساس جنس شان تقسیم بندی کنیم می توانیم آن ها را به سه دسته زیر تقسیم کنیم:
1- سنباده های کاغذی
2- سنباده های پارچه ای
3- سنباده های الیافی
بطور کلی می توانیم بگوییم که از بین این سه دسته، سنباده های کاغذی کمترین مقاومت و سنباده های الیافی بیشترین مقاومت را دارند و می توانند برای کارهای سخت تر مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر بخواهیم سنباده ها را از لحاظ شکل ظاهری شان تقسیم بندی کنیم می توانیم بگوییم که ما انواع سنباده های زیر را داریم:
1- سنباده های ورقه ای
2- سنباده های رولی
3- سنباده های نواری
4- سنباده های دایره ای
3- سنباده های پره ای

شاید برای شما جالب باشد بدانید: معرفی انواع مته های کاربردی در نجاری

سنباده های برقی

می توانیم به دسته های زیر تقسیم بندی کنیم:
1- سنباده ی برقی کوچک
2- سنباده ی برقی نواری
3- سنباده ی برقی کناف
4- سنباده ی برقی گرد

سنباده برقی

خرید انواع سنباده از فروشگاه بزرگ ساز ابزار

پر کاربردترین سنباده های موجود در بازار

در این بخش پرکاربردترین سنباده های موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم:

سنباده های کاغذی


سنباده های کاغذی معروف ترین و متداول ترین نوع سمباده هستند، این نوع سنباده ها قیمت پایینی دارند و برخلاف ظاهر شاید ظریف شان می توانند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند، به عنوان مثال شما می توانید از این نوع سنباده ها در صاف کردن سطح دیوارها و سقف ها استفاده کنید.

سنباده های رولی


این نوع سنباده ها در دو نوع مختلف پارچه ای و کاغذی در بازار وجود دارند که البته همان طور که مشخص است بدلیل آنکه جنس پارچه از کاغذ محکم تر است، سنباده های پارچه ای هم نسبت به سنباده های کاغذی محکم تر و مقاوم تر هستند.
شما می توانید از این سنباده ها در کاربردهای مختلفی استفاده کنید. نگران طول و عرض آن ها هم نباشید، طول و عرض این سنباده ها با هم متفاوت است و شما می توانید بسته به نوع کاربرد مورد نظرتان یکی از آن ها را انتخاب و استفاده کنید.

سنباده های برقی گرد


سنباده ی برقی گرد، پر کاربردترین نوع سنباده ی برقی موجود در بازار است. بطور کلی اگر می خواهید از سنباده در صاف کردن سطوح خیلی بزرگ استفاده کنید، این سنباده ها بهترین گزینه برای شما است.
سنباده های این دستگاه در بازار وجود دارد و در زمان خرید آن ها نیازی به نگرانی در این خصوص نیست، به علاوه اینکه شما می توانید سنباده های آن ها را به راحتی خودتان عوض کنید.
با استفاده از این دستگاه به سادگی می توانید سنباده کاری را در دو شکل سخت و نرم انجام بدهید، فقط یادتان باشد از آنجایی که اساس استفاده از این سنباده ها برای سطوح بزرگ است شما نمی توانید در گوشه ها و کناره های خیلی باریک سطح تان از آن ها استفاده کنید.


سایر مقالات:

آموزش ساخت خودکار چوبی

راهنمای انتخاب کمپرسور

مغار های خراطی کاسه تراش و روش تیز کردن انها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی