مهر دیجیتال برای ساز

فروشگاه اینترنتی ساز ابزار

logo لطفا منتظر بمانید...

مهر دیجیتال برای ساز

حتما تا کنون این واژه را نشنیده اید . وقتی ما از مهر یک ساز حرف میزنیم ذهنمان یه یک اسم یا فامیل میرود که بوسیله مهر های داغی روی بدنه ساز حک میشوند و نشان میدهند که مثلا شخصی بنام باباگل این ساز را ساخته است . مطمعنا بسیاری از شما که کار ساز سازی انجام میدهید با این مهرها اشنا هستید و به دفعات زیاد از انها استفاده کرده اید .و اما مشتری یا نوازنده با مشاهده ان مهر چه اطلاعاتی بدست میاورد . تنها اطلاعاتی که او بدست میاورد فقط یک اسم است . که در شناسایی شما یا  سازنده ساز هیچ کمکی به او نمیتواند بکند مگر اینکه با پرس و جوی فراوان از افراد با سابقه بتواند به سازنده ساز خود دسترسی داشته باشد. 

حال فکر کنید چقدر خوب میشد اگر میتوانستیم  شماره تلفن ادرس کارگاه - ادرس سایت اینترنتی - تاریخ ساخت - متربال مورد استفاده در ساخت ساز و ... را نیز همراه مهر ساز مانند دیگر محصولات رو قسمتی از ساز حک یا نصب میکردیم . که مشتری با مطاله  آن براحتی بما دسترسی داشته باشد . همه شما خوب میدانید که در سازهای موسیقی امکان چنین کاری نیست . مگر اینکه همراه ساز یک کتابچه یا کاتالوک ارسال شود که در بیشتر مواقع این کتابچه یا کاتالوگ از ساز جا مانده و یا فروشگاههای موسیقی بدلیل عدم تمایل به ارتباط خریدار ساز با سازنده ساز از ارایه آن خودداری میکنند . و از طرفی اماده سازی این کتابچه برای همگان میسر نبوده .

ما امروز میخواهیم یک محصول جدید در ساز ابزار را بشما معرفی نماییم که برای اولین بار به جامعه موسیقی و ساز سازی کشور عرضه شده و ان استفاده از برچسبهایی به نام تگ nfc  است .

 

 اما nfc چیست و چه کاربردهایی دارد :

 

Afbeeldingsresultaat voor nfc tag

 

به احتمال زیاد شنیده‌اید که می‌گویند فلان گوشی از قابلیت اتصال NFC پشتیبانی می‌کند یا فلان ساعت هوشمند به NFC مجهز است! اما به واقع این موضوع به چه معناست؟ اگر یک گوشی یا ساعت هوشمند از قابلیت NFC پشتیبانی کند چه می‌شود؟

واژه NFC مخفف عبارت Near Field Communication است که در زبان فارسی به آن “ارتباط حوزه نزدیک” یا همان “ان اف سی” گفته می‌شود. قابلیت NFC در واقع یک استاندارد ارتباطی برای گجت‌های موبایلی (قابل حمل) محسوب می‌شود که با ایجاد یک ارتباطات رادیویی خاص دو دستگاه مجهز به این قابلیت را قادر به رد و بدل داده می‌کند. به منظور ایجاد تعامل مابین دو دستگاه از طریق قابلیت اتصال NFC باید حتما فاصله آن دو دستگاه حداکثر چند سانتیمتر باشد. بنابراین NFC یک قابلیت ارتباطی است که دستگاه‌های موبایلی را در شرایطی که نزدیک به یکدیگر باشند، قادر به رد و بدل اطلاعات می‌کند. گجت‌های موبایلی و قابل حمل به منظور پشتیبانی از NFC باید حتما به تراشه NFC مجهز باشند، بنابراین هر دستگاهی که از اتصال NFC پشتیبانی می‌کند به تراشه اختصاصی مجهز است.

 

کاربرد NFC در گوشی های هوشمند

شاید تصور کنید که NFC چندان کارایی جالبی در گجت‌های هوشمند و موبایلی ندارد، اما باید بدانید که این طرز تفکر صحیح نیست. ارتباط NFC می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد که برخی از جالب‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  •          استفاده از NFC به منظور پرداخت الکترونیکی و بیسیم
  • استفاده از NFC به منظور پرینت آنی عکس‌های شما

  • استفاده از NFC به منظور انتقال تصویر از موبایل به تلویزیون

  • استفاده از NFC به منظور شارژ باتری گجت هوشمند

  • استفاده از NFC به منظور انتقال صدا به اسپیکر

  • ستفاده از NFC در کارت‌هایی همچون کارت غذای دانشگاه‌ها، بلیت مترو و غیره

  • استفاده از NFC به منظور قفل گشایی درب مکان‌های مختلف یا اتومبیل
  • ...

در رابطه با تمامی این کاربردها با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید اطلاعات کاملی بدست میاورید که در این مقاله نمیگنجد .

 

اما چگونه از nfc به عنوان مهر دیجیتال برای ساز خود استفاده کنیم؟

 

برای استفاده از این قابلیت باید گوشی هوشمند شما  دارای nfc باشد که امروزه تقریبا اکثر گوشی های جدید دارای این قابلیت میباشند .شما میتوانید با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی انرا بیابید . 

در مرحله بعد باید اپلیکیشن nfc tools را روی گوشی خود نصب کنید .( جهت دانلود این برنامه  کلیک کنید ). شما با استفاده از این برنامه میتوانید تگهای nfc را خوانده و یا داخل آنها اطلاعات را رایت کنید .

همانطور که در عکس مشاهده میکنید این نرم افزا ردارای 4 قسمت اصلی اصلی است .

منوی rede که برای خواندن اطلاعات داخل یک تک بکار میرود و کافیست روی این قسمت بروید و انرا به یک تگ ان اف سی نزدیک کنید تا اطلاعات حاوی انرا به شما نمایش دهد . 

منوی write برای رایت کردن و بارگذاری اطلاعات است که پس از add کردن اطلاعات کافی است روی گزینه write (سومین دگمه از بالا ) بزنید و گوشی خود را روی برچسب قرار دهید تا اطلاعات روی ان رایت شود.

در منوی other امکاناتی از قبیل قفل کردن و کپی اطلاعات تگ وجود دارد . و در پایان گزینه tasks وجود دارد که حاوی اطلاعاتی کاربردی در باره نرم افزار است .

Omslagafbeelding

بایدتوجه داشته باشید این تگها یا برچسبها مانند یک فلش مموری بسیار نازک در حد 3 دهم میلیمتر میباشد و شما میتوانید به دفعات بسیار زیاد اطلاعات را روی انها کپی کرده و پاک یا ویرایش نمایید . چنانچه میخواهید که از انها به عنوان مهر دیجیتال روی ساز خود استفاده نمایید باید بعد از کپی کردن اطلاعات انرا قفل نمایید که دیگر قابل به ویرایش یا پاک شدن و یا کپی کردن اطلاعات نباشد . شما با استفاده از این اپلیکیشن تمامی این کارها را میتوانید انجام دهید .

حال میتوانید با سفارش برچسبهای nfc  که مخصوص این کار است اطلاعات خود مانند : ادرس کارگاه ، شماره تلفن ، ادرس وبسایت یا پیجهای تبلیغاتی ، موقعیت کارگاه روی نقشه ، مشخصات و متریال و تاریخ ساخت و یا هر اطلاعاتی که میخواهید با خریدار بدهید را بوسیله این اپلیکیشن روی برچسب های nfc رایت کنید و بعد ان برچسب را در قسمتی از ساز خود که میتواند داخل کاسه ساز یا زیر صفحه باشد بچسبانید . 

این اطلاعات همیشه همراه ساز است , و هر کس میتواند با نزدیک کردن گوشی خود به ساز به آن دسترسی داشته باشد . 

 این برچسبها دارای قطر 25 میلیمتر میباشند و ضخامت انها 3 دهم میلیمتر است و شما میتوانید به اندازه 880 بایت (880 کاراکتر انگلیسی معادل 440 کاراکتر فارسی )اطلاعات داخل ان بارگذاری کرده .  که این مقدار بطور کامل برای اینکار مناسب و کافی است . البته تگهای nfc دارای حجم های مختلفی هستند که با توجه به میزان حجم اطلاعات دارای قیمتهای مختلفی میباشند .

 

در ویدئو اموزشی زیر طریقه استفاده از این برچسبها توضیح داده شده است که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد . 

 

نویسنده: سازابزار 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی